L’èxit del treball en xarxa (també) per a la inserció laboral

Generar oportunitats sociolaborals, desenvolupar plans personals d’inserció per a la participació en la societat en igualtat d’oportunitats amb els suports especialitzats i adaptats a les preferències de les persones ateses.

A grans trets, aquests són els objectius del SIL, el Servei d’Inserció Laboral de la Fundació Tallers, que treballa en xarxa els agents socials del territori, la xarxa de salut mental, els Serveis Socials, recursos formatius, entitats, empreses i famílies per aconseguir el seu propòsit i que a més compta amb la complicitat de l’Ajuntament de Badia del Vallès i de Barberà del Vallès a través d’un conveni de col·laboració.

Amb l’arribada de la tardor és el moment de fer balanç d’aquest últim curs (juliol 2018-juny 2019) dels Serveis Integrals d’Orientació i Acompanyament i Suport a la Inserció de les Persones amb Discapacitat i/o Problemes de Salut Mental (SIOAS 2018), amb la subvenció del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el cofinançament del Fons Social Europeu.

Parlem de xifes.

Perfil de les persones participants que han completat l’itinerari:

• Persones amb diagnòstic trastorn de salut mental o discapacitat intel·lectual a partir del 33% o discapacitat física o sensorial superior al 65%: 20
  • Persones amb diagnòstic discapacitat no severa (física o sensorial inferior al 65%): 30

Resultats obtinguts:

• Persones que han aconseguit feina en l’empresa ordinària: 28 (10 dones, 18 homes)
  • Persones que han realitzar pràctiques no laborals en empreses: 14 (9 dones, 5 homes)

Una de les claus del bon funcionament del servei és el treball en xarxa amb el teixit empresarial del territori, s’han contactat a més de 70 empreses, gestionant gairebé 90 ofertes de treball i s’han signat 10 nous convenis de col·laboració amb la finalitat de millorar l’ocupabilitat de les persones amb discapacitat.

A més, a la Fundació Tallers oferim un acompanyament psicològic-emocional que inclouen tallers d’autoconeixement, gestió emocional i motivació, entre d’altres; tot plegat pensat per fomentar el creixement laboral, autoestima i empoderament.

Destaquem també que s’ha iniciat una col·laboració de pràctiques amb l’Ajuntament de Badia del Vallès, amb una presència a la Biblioteca Vicente Aleixandre. Aquest fet és especialment rellevant per posar en valor la realitat i les capacitats professionals del col·lectiu atès.

D’altra banda, formem part de la xarxa d’entitats del programa Incorpora de La Caixa. Aquest programa vol implicar les empreses en la pràctica de la Responsabilitat Social Corporativa, oferint un servei d’intermediació i assessorament. La Fundació Tallers va participar en un Speed Dating, on es van realitzar més de 500 entrevistes per cobrir 30 ofertes d’un total de 12 empreses de diversos sectors.