Voluntariat: complicitat i compromís

Persones d’arreu d’Europa volen formar part de l’equip de voluntariat de la Fundació Tallers. A través del programa European Solidarity Corps i per segona temporada consecutiva, joves d’entre 18 i 30 anys fan una estada amb nosaltres.

S’allotgen amb famílies que els proporcionen xarxa, calidesa i escalfor i durant la jornada venen a la Fundació a realitzar tasques de voluntariat amb les persones amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut mental.

La Seri i en Romain ens van acompanyar durant la temporada passada i asseguren endur-se una maleta plena d’experiències viscudes i sentides que ja forma part de la seva persona.

Aquest any és el torn d’en Richard, la Daria, la Jana i l’Elisa, des d’Àustria, Alemanya, Rússia i Itàlia, que han arribat fa unes setmanes.

La Fundació però, compta amb una important xarxa de voluntariat local, en David, la Marta i la Teresa, són tres persones voluntàries del servei d’oci inclusiu que dediquen una part del seu temps a donar suport d’una manera o una altra i parlen d’aquesta manera de la seva experiència:

“La major recompensa me l’enduc jo: la il·lusió, alegria, esforç i empenta que mostren aquests joves és la millor lliçó que et pot donar la vida”.

David Hernández

“Després de participar en el servei d’oci de la Fundació Tallers com a acompanyant, vaig sentir la necessitat d’aportar alguna des d’un altre lloc i compartir els meus coneixements amb les persones que hi havia conegut”

Marta Blanch

“El tiempo que dedico me da mucha satisfacción. He conocido gente nueva, se han creado vínculos, me ha aportado también diversión y plenitud a mi vida”.

Teresa Guijarro

Tothom qui en forma part coincideix a destacar que és una activitat que beneficia a tothom: l’empatia, la humanitat, les ganes de socialitzar, de conèixer realitats diverses i de sentir-se útil són enormes i la recompensa del benestar tant per la persona que és usuària del voluntariat com de la persona que l’ofereix és inqüestionable.

Cada persona voluntària, ho és a la seva manera: hi ha qui dedica el seu temps a acompanyar, donar suport i establir complicitat, i hi ha qui posa a disposició de la Fundació els seus coneixements i habilitats professionals

Entre l’equip de voluntariat trobem entrenadores i entrenadors de Zumba, de bàsquet, de karate, talleristes professionals del món de la cuina i les manualitats, del món del màrqueting, de la fotografia, de l’audiovisual, de la sanitat, de l’hostaleria, del transport, del comerç i de tants i tants àmbits!

Mira els testimonis d’algunes de les persones voluntàries del servei d’oci aquí i suma’t a l’equip de voluntariat escrivint a  voluntariat@fundaciotallers.org