Història

La Fundació Tallers va néixer gràcies a la inquietud d’unes famílies, agrupades a l’Associació ASPANIDE, que veien la necessitat de generar oportunitats laborals per a les seves filles i fills amb discapacitat intel·lectual, ja que es feien grans i que necessitaven uns suports i una atenció diferent de la que havien rebut fins al moment.

L’any 1988 es va crear la fundació que va assumir la gestió d’un taller ocupacional amb 110 persones amb discapacitat intel·lectual, ubicat en una antiga casa del Cantera i un altre taller del carrer Sant Carles de Sta. Coloma de Gramenet.

L’any 1989 va ampliar la seva activitat amb la incorporació d’un taller ocupacional ubicat a Badia del Vallès.

L’any 1991 es va crear el Servei d’Inserció Laboral i Formació, des d’on es gestionen diferents programes que fomenten la inserció laboral de les persones amb discapacitat i/o problemes de salut mental a l’empresa ordinària.

Al llarg de tots aquests anys, la fundació ha viscut situacions complexes relacionades amb l’entorn econòmic i social, que han dut a convertir-la en una organització àgil capaç d’adaptar-se als canvis.

La Fundació Tallers fa una clara aposta per la formació dels equips professionals i de les persones ateses, que fomenta una visió oberta i innovadora que permeti garantir la continuïtat del projecte social i la sostenibilitat de l’organització.

Actualment, formen part de la Fundació Tallers 450 persones, de les quals més del 80% són persones amb discapacitat intel·lectual i/o amb problemes de salut mental.