Atreveix-te a fer el pas!

Foment del pas del CET a l’Empresa Ordinària per a persones amb discapacitat intel·lectual i problemes de Salut Mental.

Fundació Tallers i el CET la Calaixera volem acompanyar a les persones amb discapacitat a fer el pas cap a l’empresa ordinària.

Aquest projecte que ha rebut el suport i el finançament de la Fundació Bancària la Caixa és una eina per empoderar a les persones cap a un nou entorn laboral, a la vegada que  sensibilitzar a les empreses sobre les capacitat de les persones amb discapacitats.

L’objectiu del projecte és acompanyar a fer el salt cap  a l’empresa ordinària a totes aquelles persones treballadores dels nostres Centres Especials de Treball, que tenen la possibilitat d’incorporar-se a l’empresa ordinària.

A través de sessions grupals i entrevistes individualitzades es realitzen accions de:

– Sensibilitazió dels beneficis de la seva  integració a l’empresa ordinària.

– Formació i empoderament per a fomentar l’ autoestima i autoconfiança.

– Desenvolupament de la metodologia “Top Side” o “Company de suport” on les persones comparteixen  les seves experiències a l’empresa ordinària, realitzant activitats de suport als seus companys  explicant la seva experiència, compartint inquietuds i animant-los a poder fer un canvi a les seves vides.

I es cerquen pràctiques laborals a l’empresa ordinària per a que facin una primera aproximació a l’entorn laboral normalitzat.

Una vegada la persona està preparada i ha adquirit una experiènciaa través d eles pràctiques, se l’acompanya per a presentar-se  a les ofertes laborals.

La Fundació Bancària La Caixa, amb el seu suport al projecte ha facilitat la incorporació de dues tècniques d’inserció que dónen el suport a les persones i a les empreses per fer visibles els beneficis de la inclusió social i laboral de les persones amb més dificultats d’inserció.

Gracies al seu impuls, Fundació Tallers i el CET la Calaixera seguirant donant continuitat al projecte i fomentant la inclusió social i laboral de les persones amb especial dificultats d’inserció.