Sentir-se còmode i ben acompanyat

Adequant espais per a les persones grans de la Fundació Tallers, amb el suport de la Fundación ONCE.

Una de les prioritats de la Fundació Tallers, entitat de Pere Claver Grup, és que les persones ateses al centre gaudeixen d’un espai confortable i accessible en el seu dia a dia a l’entitat.

El Servei Ocupacional compta amb diferents grups de persones que estan vivint el procés vital d’envelliment i/o de deteriorament cognitiu, i que demanaven disposar d’espais tranquils on poder fer les activitats i relacionar-se millor  i, en determinats moments,  poder relaxar-se i descansar.

Amb aquesta finalitat, la Fundación ONCE, a través del Programa d’Infraestructures Regionals (PIR 2021) va finançar part del projecte d’Adequació d’Espais de la Fundació Tallers, amb el cofinançament de la subvenció d’Herències Intestades de Departament de Drets Socials  i la Fundació Roviralta.

Aquest projecte tenia com a finalitat:

• Crear espais adaptats a les necessitats de les persones en procés d’envelliment i/o deteriorament cognitiu.
  • Reduir distorsions i conductes que produeixen patiment de la persona associades al seu procés d’envelliment i/o deteriorament.
  • Potenciar la comoditat, climatitzant l’ espai, creant espais propis, incorporant mobiliari ergonòmic adaptat a les necessitats de la gent gran, reduint el soroll en espais comuns i creant entorns tranquils per al seu descans.

El fet de millorar la comoditat , l’accessibilitat i la tranquil·litat dels espais ha tingut un benefici directe en el benestar físic i emocional de les persones ateses, ja que es crea un entorn físic i social saludable per poder fer les activitats i assolir els objectius personals de millora de vida de les persones.

A la imatge, l’activitat “Històries de Vida” que es realitza a la sala polivalent, amb les noves butaques ergonòmiques, l’obertura de les finestres i el mur mòbil.