Forma’t i diversifica’t: Cicle de formacions a empreses

Ets una empresa i vols incorporar persones amb discapacitat en el teu equip?.

L’àmbit d’Inclusió Laboral de Pere Claver Grup, Fundació Tallers, té per objectiu col·laborar activament amb les empreses. Una de les accions que hem iniciat aquesta setmana és la formació a empreses sobre la incorporació a la seva plantilla de persones amb discapacitat. Aquestes formacions, sota el títol Forma’t i Diversifica’t, són dutes a terme per a persones professionals del Servei d’Inserció Laboral (SIL) amb l’objectiu de sensibilitzar a l’empresa sobre contractació, diversitat i igualtat d’oportunitats.

Avery Denisson ha sigut la primera empresa a rebre aquesta formació, una multinacional de tecnologies adhesives, gràfics de visualització i materials de presència. Les tres preparadores laborals del SIL han realitzat la formació a 33 professionals d’Avery, entre els quals destacaven persones operatives, administratives i personal de l’àrea de recursos humans.

La formació ha donat les eines necessàries per a ser una empresa inclusiva: sensibilitzant sobre la inserció laboral de persones amb discapacitat acreditada, visibilitzant les ajudes i subvencions per a empreses que fan aquest tipus de contractació i repassant els avantatges tant econòmics com jurídics i socials que adquireixen les organitzacions compromeses.

Cal destacar que la formació és duta a terme a través del dinamisme, la interacció i l’explicació d’exemples reals. Una de les històries que s’han posat en valor és la de la Cristina, recepcionista d’Avery, que anteriorment era usuària del SIL de Fundació Tallers i que va aconseguir aquesta contractació a través de la col·laboració entre l’empresa i l’entitat.  Aquest és un dels objectius que tenim en la realització d’aquestes xerrades: conscienciar a les empreses i assolir contractes reals de treball entre les organitzacions col·laboradores i les persones a qui atenem.

Amb aquest cicle de formacions, l’àmbit d’inclusió laboral de Pere Claver Grup, Fundació Tallers, es posiciona com a referent d’inserció realçant la importància de generar valor i reconeixement empresarial a través de la generació d’oportunitats, perquè, tal com es conclou la xerrada, tots i totes hi guanyem.

Aquesta acció forma part del Programa SIOAS (Serveis integrals d’orientació, acompanyament i suport a la inserció de les persones amb discapacitat i/o trastorn de la salut mental), subvencionat pel Departament d’Empresa i Treball i cofinançat per la Unió Europea.

Si ets una empresa i t’interessa rebre aquesta formació per ser una organització socialment responsable, contacta amb nosaltres!