Celebrem el Dia del Voluntariat a Santa Coloma per reconèixer i agrair la tasca del nostre equip de més de 80 persones voluntàries

El dissabte 5 de novembre, el Grup Sant Pere Claver i la Fundació Tallers, entitat del Grup, vam celebrar en clau de confluència una nova edició de la Festa del Dia del Voluntariat a l’Auditori i els Jardins de Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet. Sota el lema “Vine, viu i implica’t. Compartir és fantàstic” ens vam trobar per compartir, reconèixer i agrair la tasca que desenvolupen totes i cadascuna de les 80 persones voluntàries, locals i internacionals, implicades en el nostre Servei de Voluntariat.

Un reconeixement que tornarem a fer públic el proper divendres 25 de novembre en una segona edició a Barcelona i que tindrà lloc a cal Muns, un altre espai molt vinculat al nostre territori. De nou, posarem en valor com la participació i la col·laboració de totes les persones voluntàries del nostre equip ens aporta comunitat, motivació, constància i empeny. En definitiva, ganes de viure en un món millor.

Agraïment i reconeixement al nostre equip de voluntaris/àries

Un any més, a Can Roig i Torres, la celebració del Dia del Voluntariat va començar a l’Auditori amb una primera part institucional per traslladar, a través de diferents parlaments, el reconeixement a la tasca realitzada per l’equip de persones voluntàries de la nostra organització.

El tret de sortida el va donar Raúl Alcázar, Director de Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials, que va subratllar la importància que significa la confluència entre ambdues entitats i va celebrar l’ampli ventall de possibilitats futures que els brinda aquesta unió: “ a través de la confluència continuem creixent junts en molts àmbits, com ara en l’aposta pel servei del voluntariat”.

Seguidament, va prendre el relleu Míriam Bonet, Coordinadora del Servei de Voluntariat, que va remarcar que “el nostre gran repte és estar al costat de les persones”. Bonet també va valorar positivament que actes com el celebrat donen l’oportunitat de “conèixer millor a les persones voluntàries i com és la seva tasca d’acompanyament. És un moment per reconèixer la feina que feu i estar al vostre costat per acompanyar-vos. Ja som grans, ara ja tenim 80 persones voluntàries”.

Per la seva banda, la responsable del programa de Voluntariat EuropeuDiana Fogué, va explicar el programa europeu Solidarity Corps que promou el voluntariat entre joves de diferents països i va compartir com des del nostre Grup reben el suport i l’assistència necessaris per poder desenvolupar-ho. “Arrel de la confluència, el voluntariat també s’ampliarà i serà més plural, més inclusiu i més enriquidor”, va concloure Fogué.

La vicepresidenta del Patronat del Grup Sant Pere ClaverMontserrat Jara, va intervenir durant els parlaments en clau d’agraïment a totes les persones i entitats involucrades en el Servei de Voluntariat: “vull agrair la tasca de suport i complementarietat als projectes i recursos en els que feu possible la continuïtat de la nostra missió com a grup. Entre d’altres, la tasca de generar oportunitats i possibilitar el desenvolupament del projecte de vida de les persones ateses”. A més, Jara també va posar en valor la tasca de totes les persones voluntàries: “la vostra labor no només aporta dignitat i humanitat, sinó que contribueix en la lluita contra l’exclusió social i la soledat fent possible la construcció d’una societat més justa i igualitària, més inclusiva”.

Els parlaments es van tancar amb la intervenció de l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, que un any més ens va acompanyar en aquest acte de reconeixement a la tasca voluntària. Parlón va començar el seu parlament “agraint molt la feina de tots els professionals de les dues organitzacions confluïdes, els quals realitzen una tasca fonamental a la nostra ciutat”.

L’alcaldessa va remarcar també la importància que el voluntariat ha tingut des de sempre en el teixit social colomenc afirmant que “Santa Coloma és una ciutat que sempre ha destacat per la naturalesa de la seva comunitat i per la ciutadania organitzada envers el voluntariat”. I va posar en valor com el “voluntariat inclusiu ha intensificat i dignificat encara més tots els processos per l’acompanyament de la igualtat d’oportunitats a la nostra ciutat. Ens mancava aquesta forma afegida de voluntariat que es desenvolupa en tots aquells espais de transformació que han d’aportar l’afegitó de vincular voluntariat inclusiu i voluntariat europeu”.

Després dels parlaments, Núria Luque, Connectora comunitària i Responsable del voluntariat local, va conduir i dinamitzar dins de l’Auditori diversos sketchos protagonitzats pels voluntaris, voluntàries i persones ateses per compartir amb totes les persones assistents com és el vincle que es crea entre ells a través dels projectes de voluntariat i d’oci inclusiu en la comunitat. També es van intercalar diferents vídeos amb testimonis en primera persona d’alguns dels voluntaris i voluntàries de la nostra organització. A través de les seves veus es va poder conèixer millor com és la tasca que duen a terme.

Festa del Voluntariat

A partir de les 12h, la celebració es va traslladar als Jardins de Can Roig i Torres i va tenir un caire més lúdic i festiu amb tallers de grafits, xapes i caricatures, l’acompanyament musical del grup “La extraña pareja” i les tapes solidàries amb les que han col·laborat diferents restaurants de Santa Coloma. Al final de la festa es va celebrar també un sorteig d’oci, gràcies a la col·laboració de diferents establiments i entitats de la ciutat.
Moltes gràcies a tots i totes per acompanyar-nos. Us hi esperem el divendres 25 a Cal Muns!