Pràctiques en empreses ordinàries: oportunitats reals de feina i expectatives d’un futur millor

• Enguany el SIOAS experimenta una reactivació i un augment considerable de pràctiques i convenis de col·laboració
  • L’any 2021, a causa de la pandèmia, només 2 persones van poder realitzar pràctiques en empreses ordinàries enfront de les 16 d’enguany
  • Norauto, Serranet, AM Decoración, el Mercat Municipal de Badia, Marcal Asesores, entre d’altres, són empreses col·laboradores del Servei d’Inserció Laboral de Fundació Tallers

Des del Servei d’Inserció Laboral (SIL) de la Fundació Tallers generem oportunitats sociolaborals per a les persones amb discapacitat i/o diagnòstic de salut mental a través del programa Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la Inserció (SIOAS), el qual està subvencionat pel Departament d’Empresa i Treball i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Després de mesos complexes a causa de les mesures de protecció per la Covid, actualment el projecte SIOAS viu un moment de reactivació en el procés d’integració de persones amb problemes de salut mental i/o discapacitat en el mercat ordinari de treball. L’any 2021 només dues persones van poder realitzar pràctiques empresarials a causa de la poca disponibilitat i obertura per part de les empreses que, en el context de la pandèmia, prioritzaven la prevenció i protecció de les persones. Enguany, i recuperant la normalitat en el programa, 16 persones ja estan participant en la realització de pràctiques laborals.

Les col·laboracions establertes amb les empreses a través del programa SIOAS són de vital importància per les persones participants perquè els ofereixen la possibilitat d’integrar-se en el mercat ordinari de treball, entendre el seu funcionament i aprendre d’un ofici en concret. D’altra banda, sensibilitzar, informar i donar suports a les empreses sobre la integració de les persones amb discapacitat i/o problemes de salut mental és clau per aconseguir una millor visibilitat d’aquestes persones com a membres plenament actius de la societat. Paral·lelament, des de Fundació Tallers els hi oferim un suport a través d’activitats formatives que els preparen pel mercat laboral i els permet prosperar en aquest àmbit.

L’èxit de la implementació del SIOAS a través del nostre Servei d’Inserció Laboral s’il·lustra a través de les contractacions laborals reals: de les 16 que han realitzat pràctiques, 3 han passat a ser professionals de Serranet SL i 1 professional de Norauto amb contractes indefinits.

Les experiències dels protagonistes

Cristina Sandoi

"

Formar part del programa SIOAS per mi és primordial. Em sento acompanyada i escoltada. És una motivació per continuar endavant. Si una persona dubtés en formar-hi part, l’agafaria de la mà i el portaria cap aquí.

Cristina
AM Decoración SCP

"

Gràcies al programa he pogut trobar feines i pràctiques. Amb el handicap de l’edat i la discapacitat, sense ells, no hauria estat possible. Ara tinc oportunitats reals de feina i expectatives d’un futur millor.

David
Norauto

Boryslav

"

SIOAS m’ha donat l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements que havia adquirit al en Comerç. Arran de les pràctiques se m’ha generat una oportunitat laboral que en breu es materialitzarà. Em fa sentir com la resta de la població activa. Útil.

Boryslav
Norauto

Lucia i Jorge

"

Si algú em pregunta sobre el programa SIOAS, li diria que trobarà un suport en tots els aspectes, orientació laboral, formativa i professional. Jo m’he pogut reciclar. He guanyat en experiència. He actualitzat coneixements. Sense ells no hauria estat possible.

Lucia
Marcal Asesores

"

Vaig descobrir a la Fundació un lloc on tenir ajuda per adaptar la recerca de feina a aquella situació i després al Programa SIOAS vaig trobar suport per tornar a confiar en les meves possibilitats. Jo pensava que la discapacitat seria una dificultat molt gran perquè algú em contracti, però resulta que també és una oportunitat.

Jorge
Marcal Asesores

Juan Franco

"

He tornat a sentir-me útil, a adquirir rutines. He millorat en autoestima. He pogut reorientar el meu itinerari i ampliar la xarxa de contactes. I tot això no ho podria haver fet sense ells. M’han proporcionat l´oportunitat que necessitava

Juan
Mercat Municipal de Badia

"

Tot va començar amb un període de pràctiques i ara tinc una estabilitat laboral molt necessària. Em sento més segur, actiu, em fa sentir bé. Em fa sentir part del “món”. Si algú té l’oportunitat de formar part del programa SIOAS, ha de saber que trobarà professionals i ajuda que l’acompanyaran en tot moment.”

Fernando
Serranet

Mohamed Zakan

"

Gràcies a ells tinc una feina estable. Em fa sentir bé, realitzat com a persona. “És com tornar a la vida”. Difícilment ho hauria fet sense ells. M’han donat tot allò que necessitava. M’han ajudat molt, m’he sentit acompanyat.

Mohamed
Serranet