Dia Mundial de l’Autisme: fomentem l’autonomia i la vida independent

Amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme, des de la Fundació Tallers ens adherim a aquesta data per donar visibilitat a les capacitats de les persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA) i per compartir les seves reivindicacions.

Ho fem a través del testimoni del Francisco, la Ruth, el Francesc i l’Ivan, quatre persones que formen part de la Fundació Tallers i que hi participen en algun dels nostres serveis, des dels quals promovem la seva inclusió social i laboral amb els suports adequats per a desenvolupar el seu projecte de vida. L’objectiu és que totes les persones que acompanyem des de la nostra entitat esdevinguin ciutadanes i ciutadans de ple dret.

El Francisco demana #empatia, la Ruth el #dretalavidaencomunitat, el Francesc #vidaindependent i l’Ivan l’#autodeterminacio. Coneixem millor les seves experiències a través dels seus testimonis en primera persona. Moltes gràcies als quatre per participar!

#DretALaVidaEnComunitat

"

Em dic Ruth i tinc 22 anys. Sóc una persona molt ordenada i organitzada, i per aprofitar aquestes habilitats estic participant en un projecte comunitari de col·laboració amb l’entitat CEMFIS en la recepció, organització, neteja i servei de préstec de material d’ortopèdia per tal que puguin fer-ne ús les persones que ho necessitin. El meu rol és mantenir el material en ordre, facilitant-lo amb fotos identificatives de cada material. Com que també m’agrada molt la tecnologia, organitzo el servei de préstec a través d’una aplicació informàtica.

#Empatia

"

Em diuen Paco, tinc 22 anys i sóc de Santako. Vull reivindicar que quan les persones amb TEA no responem com esperaries a una qüestió de caràcter emocional, això no vol dir que no sapiguem interpretar-la. Simplement la interpretem a la nostra manera. Si tens una persona com nosaltres a prop, tingues-ho en compte i trobaràs que tot tipus de situacions poden dur-se a terme de manera satisfactòria amb nosaltres. Gràcies per escoltar-me.

Francisco Sánchez
Projecte Singulars

#VidaIndependent

"

Em dic Francesc, tinc 31 anys i sóc de Ponent tot i que visc a Barcelona. En aquests moments visc amb ma germana i mon cunyat. M’agradaria en un futur pròxim poder viure en un pis, sigui sol o acompanyat, amb qui jo decideixi. No sempre tinc l’oportunitat de decidir si els caps de setmana vull quedar-me o no. És per això que treballo a Ofisfera des de ja fa 6 anys per millorar el meu nivell d’autonomia. Tinc el dret a viure on vull i amb qui vull.

Francesc Bros
Ofisfera

#Autodeterminació

"

Em dic Ivan, tinc 26 anys i visc a Ripollet. Una de les coses que més m’agrada en el meu dia a dia és decidir com vull anar i tornar del centre on estic a Badia del Vallès. Hi ha dies que prefereixo anar en tren, altres en autobús, altres baixo a una parada diferent per fer un tros caminant i així  fer rutes que m’agraden. Jo mateix decideixo quin trajecte em ve més de gust i m’organitzo els mitjans per fer-ho.