Festa del Voluntariat 2021: agraïment, col·laboració i emoció en un esperat retrobament

Dissabte 13 de novembre de 2021 probablement serà una d’aquelles dates que quedi arrelada a l’imaginari de totes les persones que compartim la nostra vida amb la Fundació Tallers. Per primera vegada després de 2 anys hem recuperat la Festa del Voluntariat i hem deixat enrere uns temps marcat per les videotrucades i la distancia física i social.

A l’Auditori Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet hem establert l’entorn perfecte per a tornar a gaudir de reunir-nos, compartir i mostrar, un cop més, l’estima, l’agraïment i el vincle amb la comunitat, i ho hem fet en format festa.

En la primera part de la jornada, dins l’Auditori, els parlaments de Ricard Matas (Gerent), Roque Pascual (president sortint del Patronat), Montserrat Jara (nova presidenta del Patronat) i l’alcaldessa de la ciutat Núria Parlón, donaven l’inici institucional a la jornada remarcant la importància d’aquest projecte comunitari i innovador, assumint els reptes de futur marcats per la recent confluència amb el grup Sant Pere Claver i, sobretot, agraint la implicació incansable del voluntariat, de les entitats col·laboradores, de les persones usuàries i les seves famílies i de l’equip de professionals de la fundació.

A continuació, deixant enrere la part més formal, un grup de persones usuàries i voluntàries escenificava, en clau d’humor, tot allò que hem viscut en aquest últim any: l’oci prepandèmic, l’arribada de la Covid, el confinament, la desescalada, l’esperat retrobament de l’oci presencial i les sortides de cap de setmana arreu del territori. També hi va haver espai per la nostàlgia recordant al voluntariat europeu del Programa European Solidarity Corps que van haver d’abandonar el país amb l’arribada de la pandèmia i que ens van dedicar unes paraules mitjançant vídeos arribats d’arreu d’Europa.

Com a culminació d’aquest homenatge institucional, les persones voluntàries van pujar a l’escenari per a rebre una flor per part d’usuaris i usuàries com a agraïment per la seva tasca. Sens dubte aquesta va ser la nota més emotiva del dia.

Acabat l’acte principal, vam sortir a l’exterior per descobrir totes les activitats que ens esperaven al pati. Des del taller de caricatures fins al taller de graffitti vàrem gaudir d’una festa amb majúscules. D’entre les novetats d’enguany va ser especialment remarcable la inauguració de l’exposició fotogràfica “Visions de Santa Coloma: Racons, instants i mirades de la ciutat”, un recull de fotografies del taller realitzat per usuàries i usuaris amb l’August, un dels nostres voluntaris europeus, i que mostra la visió que tenim de les mirades, l’espai i l’entorn que ens acompanya dia a dia.

Val a dir que aquesta jornada no hagués estat veritablement una festa si no hagués estat per l’especial col·laboració dels membres de Piratas Rumbversions i Pájaros Mojados, dues formacions musicals de Santa Coloma que van aportar la seva energètica posada en escena, que va aconseguir omplir de ritme i alegria cada racó de l’espai. A la vegada vam gaudir de les exquisides tapes solidàries aportades pel Restaurant Nara, el restaurant Casa de Aragón, La Virgen Santa, la carnisseria Sant Ramon, la Taula Vella i el Milano.

Són molts els sentiments que ens van acompanyar durant les cinc hores que vàrem compartir: alegria, nostàlgia, estima, agraïment, diversió… tota una conjunció de sensacions agrupades per acabar descobrint, i fer palès, com d’important n’és crear i compartir vincles entre les persones.

Descobreix el recull de les imatges-resum del dia per mà de la fotògrafa voluntària Aurora Padilla: