Ens retrobem!

La tornada després de vacances sempre és un moment emocionant, de retrobada amb els companys i companyes per compartir de nou temps i espai.
Aquest any, a més, aquestes ganes s’han multiplicat exponencialment entre les persones que formen part del Centre Ocupacional de Badia del Vallès, ja que, amb l’arribada de les mesures de confinament de la Covid-19 l’activitat habitual es va veure alterada.

Així, no és d’estranyar que el comentari fet més sovint aquests dies sigui “tenia moltes ganes de tornar a veure els amics, amigues, educadors i educadores”. Aquest mateix sentiment de joia era compartit també amb l’equip professional, de manera que tothom esperava l’arribada d’aquest dia per poder veure’s de nou i compartir tot el que s’ha viscut.

La il·lusió, l’alegria de tornar a estar en actiu, socialitzar per persones fora de l’entorn familiar, desenvolupar tasques i activitats valorades a la societat, empoderar-se o prendre les pròpies decisions són algunes de les experiències positives que es tornen a viure des d’aquesta retrobada a través de les propostes que es desenvolupen i que estan basades en les preferències, desitjos i habilitats de cada persona.

Una retrobada que ha vingut amb una formació en matèria de seguretat davant la Covid-19 per aplicar tant en els moments que s’està al centre com en moments d’activitats a l’exterior com son: presa de temperatura, neteja freqüent de mans amb aigua i sabó, ús sovintejat del gel hidroalcohòlic, distància física entre persones, ús de mascareta, compartir els materials i eines imprescindibles, desinfectant-les sempre després de cada ús o estornudar i tossir en mocadors de paper, per posar només alguns exemples.
Tothom és molt conscient de la importància de seguir les mesures i es reforça el recordatori a través de cartells visuals per tot l’espai.

L’adaptació a aquesta realitat ha estat molt positiva, s’implementen totes les mesures i s’adeqüen espais i formats perquè segueixin tenint lloc les converses, les relacions d’amistat, les noves coneixences, les habilitats, aficions i activitats de sempre i també de noves que desconeixiem i tantes i tantes coses que generen benestar, confiança i bon viure.