12 joves singulars, 12 joves excepcionals

El mes de gener del 2019, la Fundació Tallers rebia a 12 joves que formaven part de la 1a promoció del programa Singulars: activa’t al món digital, una proposta pionera adreçada a joves amb diagnòstic de salut mental que es basa en la formació dual: un contracte de formació i aprenentatge que facilita la formació en un entorn laboral.

El que a primer cop d’ull eren joves d’una promoció, a la pràctica s’han descobert 12 persones valentes, compromeses i esforçades que durant aquests mesos han superat temors a entorns desconeguts fins al moment, han après un ofici però també a treballar en equip, a ser responsables de la seva feina buscant-ne l’excel·lència, a superar obstacles i créixer personal i professionalment. Un desenvolupament personal del que totes i tots se senten orgullosos (perquè no pot ser d’una altra manera).

Han estat uns mesos d’aprenentatge de la Gestió Documental a Ofisfera, el departament de la Fundació Tallers dedicada a aquesta activitat, acompanyats per un equip de persones expertes i atentes a les seves necessitats. Un camí realitzat dia a dia i que va arribar al seu punt i a part el 9 de desembre, amb la celebració de la cloenda.

Diem punt i a part perquè per a aquesta promoció de Singulars, només ha estat un punt de partida cap a unes noves sensacions, una manera diferent de viure i veure el món.

El fet és que de les 12 persones, 6 han iniciat la seva activitat professional, una setena torna al sistema educatiu per finalitzar els estudis d’ESO i els altres 5 segueixen millorant les seves habilitats personals i laborals en diversos programes, segons les seves necessitats i preferències.

Però situem-nos. 9 de desembre. Biblioteca Singuerlín – Salvador Cabré.

A la sala les persones protagonistes, famílies, representants de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, del Servei d’Ocupació de Catalunya, EPSON i de les empreses que han apostat per aquests joves amb talent oferint-los un contracte laboral, com l’empresa Tecniks.

Damunt l’escenari no hi podien faltar els parlaments institucionals per part de Roque Pascual (President del Patronat de la Fundació Tallers), Bárbara Ferrer (Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Santa Coloma) o els de l’equip directiu i equip tècnic i expert que han acompanyat a la primera promoció de Singulars en el seu dia a dia.

També en Marc i la Mònica van pujar a l’escenari en representació de totes les companyes i companys de promoció per donar a conèixer el seu punt de vista.

Uns discursos amb una alta dosi de càrrega emotiva, ple de sinceritat, directe i clar on es deia que participar en aquest projecte havia suposat  “una puerta a un mundo laboral desconocido”. Un món descobert i a punt de rebre el talent, entrega, empenta i professionalitat d’aquestes persones excepcionals.

I… tota graduació té com a símbol l’entrega de diplomes amb els corresponents birrets! així que les persones participants de Singulars assistents a l’acte, van pujar a l’escenari per immortalitzar el moment amb una fotografia amb els birrets enlaire i els diplomes ben agafats!

Un projecte amb futur que demostra les bondats escoltant les opinions de familiars i empreses col·laboradores. Els primers es meravellen i s’entusiasmen de veure somriure el seu fill que ha trobat feina i els segons els fa reflexionar sobre l’oportunitat de creixement que representa per l’equip la contractació d’una persona provinent d’aquest programa.

Així que només podem dir:

Llarga vida a Singulars: Activa’t al món digital!