Anem a l’Institut Bitàcola!

Des de la Fundació treballem activament amb el nostre entorn territorial inmediat, creant vincles i fent passos per a una inclusió honesta i total.
Tenim contacte permanent amb la comunitat educativa del nostre voltant i creiem que la inclusió comença des de l’escola i l’Institut. És per això que a la pràctica, sempre que se’ns presenta l’oportunitat, creem vincles amb l’alumnat i el professorat.
Enguany repetim experiència amb l’Institut Bitàcola de Barberà del Vallès.
Durant dos mesos, les i els alumnes de 2n i 3r d’ESO i les persones del Centre Ocupacional de la Fundació Tallers van treballar conjuntament amb dos projectes.

D’una banda en la Celebració del Dia de la Diversitat (amb partit de bàsquet inclòs!) i de l’altra sobre les opcions d’ocupació que disposen les persones amb discapacitat intel·lectual i /o problemes de salut mental, amb el projecte Endorphins com a clar exemple de proposta de valor per a les persones i la societat.

L’experiència ha deixat una petjada molt positiva per a tothom, així, per exemple, Estela Ortin deia “Ha sido maravilloso”, “Gratificante” segons en Javier Molina o sobre el fet de compartir temps i espai amb alumnes de secundària “Me ha gustado compartir con ellos” en parules de la Laura Milán.

Us deixem l’enllaç de l’Institut Bitàcola on l’alumna Laura Mateo de 3r d’ESO explica l’experiència viscuda en primera persona.