Cada persona compta: jornada anual amb les famílies

Una de les claus per aconseguir el benestar de les persones és el contacte proper, directe i constant amb les famílies. Elles coneixen de primera mà les necessitats que sorgeixen i que precisen atenció, s’estableix una relació de confiança per poder-les transmetre i d’aquesta manera podem proporcionar els suports necessaris.

Amb la intenció de trobar solucions entre tothom, des de la Fundació Tallers hi posem les ganes, l’empenta i empatia per portar a terme idees, solucions, demandes i propostes que sorgeixen d’aquestes converses anuals que fan millorar la qualitat de vida de les persones.

Persones directament vinculades amb el Centre Ocupacional i el Centre Especial de Treball, professionals, famílies i voluntariat, aquest era a grans trets, qui assistia en la trobada d’aquest 2019. La Biblioteca de Singuerlín Salvador Cabré va servir com a marc per a desenvolupar una trobada dinamitzada per Susanna Vert que va idear una dinàmica de participació pensada per a que a través de la reflexió sorgíssin els conceptes impulsors (per avançar cap a una societat més inclusiva), conceptes de propostes (per portar-les a terme), així com també els obstacles que es preveu trobar pel camí.
Per exemple, com a impulsors trobem conceptes com “Respecte per a viure tothom amb tothom”, “Autoestima”, com a obstacles “por al fracàs” o “falta de recursos per part de l’administració”, en canvi com a elements d’unió per portar a terme els conceptes trobem “Trencar tabús” o “donar les gràcies”.

La participació estava assegurada, i el desenvolupament de la jornada va ser possible gràcies a la col·laboració activa de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de salut mental que van esdevenir elements claus a l’hora de realitzar tasques com el control d’entrada, l’entrega de material de la jornada, la recollida d’idees durant la dinàmica o fins i tot posar-se el davantal per fer el dinar de germanor que va tenir lloc al migdia.
I per arrodonir la jornada… un grup de mares van preparar una coreografia fantàstica que van arrencar uns “dancings” col·lectius.

Tothom a ballar!

Per veure les imatges de la jornada, fes clic al següent vídeo