ENS ESTEM PREPARANT

Ens han acostumat tant a utilitzar la paraula “crisi”, que sembla que entre dins la normalitat quan parlem de situacions que són una crisi concreta i tangible provocada per una situació externa.

Les 200 entitats d’arreu de Catalunya que atenem a les persones amb discapacitat intel·lectual o amb problemes de salut mental estem en crisi.

Em demostrat la nostra capacitat de gestió i adaptació a les situacions. Quan fa 10 anys la Generalitat de Catalunya va aplicar retallades i congelacions, vam entendre que es tractava de sortir d’una força crisi global i que tocava entre tothom, fer l’esforç per superar-la. Però anys més tard, davant l’evidència que el sistema es va recuperant, nosaltres seguim igual i hem dit prou.

A tota aquesta situació, un fet tan positiu com pot ser la pujada del Salari Mínim Interprofessional dels 736€ als 900€ mensuals, comporta un impacte econòmic per l’entitat que arriba a posar en perill la nostre sostenibilitat econòmica i la de molts Centres Especials de Treball.

Si ni la Generalitat ni el Gobierno de España, poden garantir que les ajudes necessàries arribin a les entitats, estem davant d’una situació que demana actuar i fer-ho de manera visible.

Fundació Tallers s’està preparant, ens estem preparant i ens posem les armilles.