La gent jove d’Europa és solidària

Quina motivació tenen persones que viuen més enllà del nostre territori per fer de voluntàries a una entitat social?

Sens dubte, quan parlem de voluntariat, a vegades pensem només en persones properes al nostre territori, a la nostre comunitat. Però a Fundació Tallers hem obert fronteres per trobar-nos amb persones com la Serafina i el Romain, que porten un parell de mesos amb nosaltres.

El Romain, és francès i la Serafina d’Itàlia, ambdós formen part del programa European Solidarity Corps de la Unió Europea.

La Serafina ja parla de “mare i germana espanyoles” quan es refereix a la família amb la que viu a Santa Coloma de Gramenet i, a més del seu suport i acompanyament als usuaris, està fent classes d’italià a dos grups del centre ocupacional.

“I si….” seria l’inici de frase que escoltem més sovint del Romain, que està sempre proposant activitats i accions per a desenvolupar durant el seu voluntariat, amb una visió molt positiva de les necessitats de les persones.

La cooperació és un dels valors de Fundació Tallers, i en projectes de col·laboració d’aquest tipus és quan ens adonem de la importància de fomentar l’acció de compartir, per part de tots i totes i entre tots i totes, una de les eines més potents per empoderar-nos com a persones i com a organització.

I tu?, quan t’apuntes? voluntariat@fundaciotallers.org