Singulars: Primeres sensacions

Descobrir camps professionals fins ara desconeguts i tenir a l’abast eines per a la millora emocional i social són dues de les característiques que podríem destacar de la conversa mantinguda amb la Miriam i l’Adrián, integrants de la promoció 2020-2021 de “Singulars: Amb la feina no t’aturis”, un programa de formació dual en Gestió Documental, que fa uns dies, presentàvem en aquest article

La Miriam té 22 anys i des del mes d’octubre agafa un bus cada matí que la porta fins a la Fundació Tallers. Un cop arriba, sap que s’ha d’afanyar per tenir l’espai d’estudi i treball en condicions òptimes de desinfecció per començar l’activitat del dia.

És el que destaca que li costa més, haver-se de llevar aviat per a iniciar la jornada efectiva a les 07.15h. ?

Explica que el seu propòsit és aconseguir una bona feina, agafar seguretat al lloc de treball i estar preparada per afrontar entrevistes laborals

De moment, el que més li agrada del que està aprenent i practicant és preparar documents adequadament per a que siguin digitalitzats. Explica que aquesta tasca, demana classificar el material d’una determinada manera per a que després el procés de digitalitzar sigui correcte i eficaç.

Durant aquestes primeres setmanes ja s’ha realitzat una sortida en un entorn productiu, on parla de les bones sensacions que va tenir aprenent com s’aplica la gestió documental al Centre d’Estudis de l’Hospitalet i la Biblioteca Tecla Sala, on l’equip professional d’aquests equipaments, els va explicar la seva metodologia i sistema de treball. De la sortida, el que més li va interessar va ser el sistema precís de localització de cada document.

En el dia a dia, la relació amb les companyes i companys també és un element important. Una bona entesa, la relació cordial i respectuosa de tot el grup ajuda a que el clima sigui favorable i generi sensacions més positives. En aquest sentit, la Miriam es defineix com una persona nerviosa i agraeix les eines que se li han donat, des de l’equip professional de la Fundació Tallers, per estar més tranquil·la. Aplicant els consells que rep, veu millora en la seva actitud i relació cap a la resta del grup i això afavoreix també en la seva evolució personal, professionalment i el seu benestar general.

Amb l’arribada del primer mes operatiu de Singulars, arriba també la primera retribució, un moment especial, esperat i il·lusionant i és que poder comptar amb uns ingressos per poder destinar recursos a assumptes personals de cadascú és una de les característiques de la formació dual, i, la Miriam, explica que destinarà els diners a col·laborar en l’economia familiar.

Per la seva banda, l’Adrián té 20 anys i ve cada dia de La Llagosta.

Igual que la Miriam, no és gaire amant de matinar i destaca amb un somriure sota el nas, que aconsegueix llevar-se cada dia cap a les 06h gràcies a mitja dotzena de despertadors

Reconeix que durant els primers dies no arribava puntual però que ara ja aplica una metodologia personal més constant i tot i que li agradaria quedar-se entre els llençols, ja compleix amb puntualitat a l’hora d’arribar.

De l’experiència a Singulars n’espera una mica de tot, però sobretot aprendre, formarse bé i poder optar a una bona feina com a auxiliar administratiu en alguna empresa. (I si pot ser a prop de casa, a la Llagosta, millor ?).

La mecanografia no és el seu fort. Ell és nadiu digital i de manera natural ja ha desenvolupat la seva pròpia mecànica a l’hora de picar les tecles. Ara, no acaba de veure la utilitat d’aplicar la fórmula més tradicional de disposició dels dits segons les tecles.

Explica però, que se sent content de formar part d’aquesta promoció de Singulars, de poder desenvolupar habilitats, aprendre i poder disposar d’un petit sou a final de mes, que en el seu cas destinarà a comprar-se una targeta memòria RAM.

La Míriam i l’Adrián formen part del grup de 12 persones de Singulars de la vigent promoció, de la qual es destaca la rapidesa general en l’adquisició de competències bàsiques: saber, habilitat i actitud.

Miriam arxivant documents

Adrián realitzant tasques de digitalització

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball i Economia Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.