Calendari d’igualtat. Gener

Igualtat d’oportunitats entre dones, homes i identitats no binàries, conciliació de la vida personal i laboral o foment de les pràctiques de no-discriminació, són només algunes de les actuacions que es porten a terme a la Fundació Tallers, dins el marc del Pla d’Igualtat.

Una iniciativa amb la que avancem cap a la igualtat de gènere i cap a una manera de fer que garanteix la igualtat efectiva i real.

Dins les accions portades a terme, trobem el calendari d’Igualtat, un element amb una evident funció pràctica però que a la vegada promou el coneixement i divulgació de dones i fets rellevants que han col·laborat en la transformació de la societat.

Durant els propers 12 mesos, posarem de manifest la iniciativa, fortalesa, diligència i també valentia de 12 dones gràcies a les quals la humanitat avança cap a societats més justes i equitatives.

Així, aquest gener, la protagonista és Clara Campoamor, advocada, escriptora i política. Va ser una de les principals impulsores del sufragi femení a Espanya i va posar sobre la taula temes com la igualtat dels fills i filles nascuts fora del matrimoni o la Llei del Divorci.

De fet, el dret a vot, el sufragi, encara avui dia és un aspecte de la societat en la qual es va fent camí. Per exemple, les persones amb Discapacitat Intel·lectual han tingut dret a votar a partir de les eleccions del 2019. Fins a la data, aquest dret era negat.

Gràcies a l’impuls de persones com la Clara Campoamor, es modifiquen conductes discriminatòries i s’avança en el camí de construir una societat on tothom hi té cabuda.

Si vols conèixer més coses sobre Clara Campoamor, pots llegir aquest article o consultar llibres que pots demanar a la biblioteca o comprar-los a la llibreria. Nosaltres te’n diem un parell però n’hi ha molts més a banda d’aquest o aquest.

També se n’ha fet una pel·lícula: “Clara Campoamor, la dona oblidada” dirigida per Laura Mañá i que pots veure en aquest enllaç.

Pots descarregar aquí el Calendari d’Igualtat d’aquest mes de gener, per tenir-lo sempre a prop o posar-te’l com a fons de pantalla 😉

El Calendari d’Igualtat tornarà el mes de febrer amb una altra protagonista que ens ha permès avançar fins on som ara!