Calendari d’Igualtat. Juny

Arribem a l’equador de l’any amb els la reivindicació dels drets LGBT+, i és que la protagonista del mes de juny del calendari d’igualtat és Kanako Otsuji.

Kanako Otsuji és la primera dona obertament homosexual que va ocupar un càrrec a l’Assemblea Legistaliva d’Osaka

Otsuji és una activista pels drets LGBT, entre algunes de les seves accions podem destacar que va contribuir a un canvi legislatiu, l’any 2005, que permet a les parelles del mateix sexe llogar habitatges de protecció oficial, previsilegi reservat anteriorment a les parelles casades. Atès a que la legislació japonesa no reconeix els matrimonis entre persones del mateix sexe, per a les parelles LGBT+, era impossible accedir al lloguer d’un habitatge públic.

Aquest mateix 2005, publica també les seves memòries que podríem traduir com “Sortint de l’armari: Un viatge per trobar-me a mi mateixa”, convertint-se en la primera dona política del Japó que es declara públicament lesbiana.

Dos anys més tard, i com a reivindicació del dret al matrimoni, Otsuji es va casar amb la seva parella Maki Kimura en una cerimònia pública. En un país com Japó, els matrimonis entre persones homosexuals no estan reconeguts i és justament aquesta omissió de drets el que reivindicaven Otsuji i Kimura en aquesta acció.

La força i visibilitat de les accions de persones com Kanako Otsuji són claus per fer avançar el món cap a una societat on tothom tingui els mateixos drets. Una societat igualitària que garanteixi el benestar i reconeixement de tothom.

Per saber més sobre Otsuji, et recomanem que llegeixis aquesta informació o articles com aquest. No hem trobat, però, les seves memòries traduïdes al català o castellà (des d’aquí animem a les editorials a posar-hi remei ?).

??Fes clic aquí per descarregar-te la pàgina del calendari d’igualtat del mes de juny!??