Complint somnis, teixint vincles

Cada dia a gairebé cada hora del dia, podem veure persones acompanyant, passejant i jugant amb gossos. Rere de cadascuna d’aquestes relacions, hi ha un sentiment recíproc d’amor, fidelitat, respecte, estima i moltíssimes històries personals que van més enllà del que es veu a simple vista.

Una de les històries és la que es pot veure des de fa unes setmanes pels carrers de Santa Coloma. I és que gràcies a un conveni de col·laboració entre la Fundació Tallers i la Fundació Hope&Help, en David i la Maria compleixen el somni de passejar el Waly.

En David tenia moltes ganes de fer un voluntariat, d’interactuar amb diverses persones, d’oferir a la ciutadania allò que sap, li agrada i li interessa

Per la seva banda, la Maria és estudiant d’Educació Social de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona i realitza l’assignatura d’APS (Aprenentatge i Servei) a la Fundació Tallers

Tant en David com la Maria son uns apassionats dels gossos i, fruit d’aquesta preferència coincident, la Maria dona suport al David en la seva tasca de voluntariat dins el projecte Ànimes Bessones de la Fundació Hope&Help.

Ànimes Bessones treballa per evitar la separació o retirada de l’animal de companyia de persones grans que viuen soles i que no poden tenir-ne la cura necessària i tampoc la seva família. Així,  dos dies a la setmana en David i la Maria tenen cura de Waly, traient-lo a passejar, vigilant el seu benestar físic anant al veterinari quan és necessari, tenint cura que tingui sempre menjar, etc.

Amb aquesta fórmula, tothom hi surt guanyant: la Maria és invident, veïna de Santa Coloma i propietària del Waly. Està tranquil·la perquè sap que en Waly està en bones mans amb en David i la Maria; en David estableix noves coneixences: des de la Maria veïna de Santa Coloma, a la Maria amb la qual formen equip per passejar en Waly, fins a altres veïns i veïnes amb els que interactua durant els passejos; la Maria complementa la seva formació i a la vegada se sent feliç amb aquesta iniciativa.

Tots dos reben els innumerables beneficis de tenir cura d’un animal de companyia, de la mirada còmplice, agraïda, tendra i el tacte suau del Waly, que remena encara més la cua quan sent l’arribada d’en David i la Maria.