Teixint Vincles

Establir noves connexions, interactuar i compartir aficions amb veïnes i veïns, sentir-se part activa de la societat, col·laborar en activitats de dinamització del barri, desenvolupar noves habilitats fins ara desconegudes, intercanviar coneixements, interessos i talents amb altres persones… són algunes dels accions que fan que ens sentim persones valorades, que comptem i que la nostra qualitat de vida millori. D’això tracta el projecte “Teixint Vincles”.

I és que les persones amb discapacitat tenen algunes dificultats per accedir de manera habitual a espais on es propiciï la socialització fora de l’entorn familiar, si no és amb suport personalitzat.

Explicat d’una altra manera, el projecte Teixint Vincles està pensat per a les persones amb discapacitat i pels veïns i veïnes de Santa Coloma de Gramenet.

Per a les persones amb discapacitat, significa tenir accés de manera fàcil a conèixer i compartir temps i espai amb persones fora del seu cercle habitual: veïns i veïnes de la ciutat amb les quals comparteixen interessos i hobbies. Això fa que es generi un clima de confiança i de coneixença interpersonal de manera natural, fàcil i de qualitat.

Per als veïns i veïnes de Santa Coloma és una nova mirada, eliminant els prejudicis, acostant-se a les persones amb discapacitat, creant vincles amb elles, esdevenint suports naturals per a col·laborar a dur una vida més autònoma, interactiva amb l’entorn i per tant, sent persones més felices.

Implicar-se en el voluntariat del banc d’aliments, col·laborar en el manteniment de jardins d’una residència per a la gent gran, sortir a prendre un refresc, asistir a un taller de cuina, posar-se en forma al gimnàs, aprendre a tocar la guitarra, classes de dibuix i pintura, cantar a la coral, posar-se al dia amb l’anglès, … un ventall molt ampli de propostes en base a les preferències de persona que la figura de la connectora comunitària ha estat l’encarregada d’establir el contacte amb l’equipament, entitat o col·lectiu que la realitza.

A partir d’aquí, les persones de la Fundació Tallers juntament amb una persona voluntària de suport amb la qui comparteixen l’afició, assisteixen a la proposta. A través del fil conductor de l’activitat que es realitzi, es creen una sèrie de complicitats entre qui hi assisteix, complicitats que van des del simple fet de compartir cert interès i facilitat a l’hora de desenvolupar l’activitat, fins a vincles de caràcter personal, maneres de veure i entendre el món que fa que les persones connectem i comencem unes coneixences que potser esdevindran amistats.

Et convidem a que formis part de l’impuls que connecta persones, que aporta benestar, que genera complicitats, per a saber, compartir i conèixer a través del Reto Solidario de Voluntarios de la Fundación Telefónica:

Ho pots fer a través de dues maneres

👉🏻 posa’t les bambes i recorre kilòmetres per Teixint Vincles

o bé

👉🏻 fes una aportació econòmica a partir de 10€. (també pots fer-ho de les dues maneres 😉

T’expliquem el com i el per què:

🏃🏽‍♀️🏃🏽‍♂️ Necessitem recórrer entre 1000 i 4000 km (a peu, corrent, en bici, nedant…) entre 40 i 500 persones!

Per comptabilitzar el teu moviment, només t’has de descarregar l’app  SportsNet i seleccionar Teixint Vincles. Et deixem una guia pas a pas de com fer-ho en aquest enllaç o bé també pots mira aquest vídeo

Explica-ho a amistats i familiars per a que també s’hi sumin 🙂

👉🏻També necessitem recaptar entre 1000€ i 4000€

Pots fer la teva donació a partir de 10€ aquí.

Aconseguir el Repte vol dir complir amb els 3 paràmetres: nombre de persones, kilòmetres recorreguts i recaptació

El premi consisteix en una aportació econòmica per part del Programa Voluntarios Telefónica que varia segons el que s’aconsegueix.

Forma part de l’impuls cap a una societat més humana, amable i inclusiva!