Teixint Vincles

Establir noves connexions, interactuar i compartir aficions amb veïnes i veïns, sentir-se part activa de la societat, col·laborar en activitats de dinamització del barri, desenvolupar noves habilitats fins ara desconegudes, intercanviar coneixements, interessos i talents amb altres persones… són algunes dels accions que fan que ens sentim persones valorades, que comptem i que la nostra qualitat de vida millori. D’això tracta el projecte “Teixint Vincles”.

I és que les persones amb discapacitat tenen algunes dificultats per accedir de manera habitual a espais on es propiciï la socialització fora de l’entorn familiar, si no és amb suport personalitzat.

Explicat d’una altra manera, el projecte Teixint Vincles està pensat per a les persones amb discapacitat i pels veïns i veïnes de Santa Coloma de Gramenet.

Per a les persones amb discapacitat, significa tenir accés de manera fàcil a conèixer i compartir temps i espai amb persones fora del seu cercle habitual: veïns i veïnes de la ciutat amb les quals comparteixen interessos i hobbies. Això fa que es generi un clima de confiança i de coneixença interpersonal de manera natural, fàcil i de qualitat.

Per als veïns i veïnes de Santa Coloma és una nova mirada, eliminant els prejudicis, acostant-se a les persones amb discapacitat, creant vincles amb elles, esdevenint suports naturals per a col·laborar a dur una vida més autònoma, interactiva amb l’entorn i per tant, sent persones més felices.

Implicar-se en el voluntariat del banc d’aliments, col·laborar en el manteniment de jardins d’una residència per a la gent gran, sortir a prendre un refresc, asistir a un taller de cuina, posar-se en forma al gimnàs, aprendre a tocar la guitarra, classes de dibuix i pintura, cantar a la coral, posar-se al dia amb l’anglès, … un ventall molt ampli de propostes en base a les preferències de persona que la figura de la connectora comunitària ha estat l’encarregada d’establir el contacte amb l’equipament, entitat o col·lectiu que la realitza.

A partir d’aquí, les persones de la Fundació Tallers juntament amb una persona voluntària de suport amb la qui comparteixen l’afició, assisteixen a la proposta. A través del fil conductor de l’activitat que es realitzi, es creen una sèrie de complicitats entre qui hi assisteix, complicitats que van des del simple fet de compartir cert interès i facilitat a l’hora de desenvolupar l’activitat, fins a vincles de caràcter personal, maneres de veure i entendre el món que fa que les persones connectem i comencem unes coneixences que potser esdevindran amistats.