Festa del Voluntariat 2019

L’alegria és l’emoció que es respirava a l’ambient del dissabte 29 de juny a la Festa del Voluntariat de la Fundació Tallers.
L’espai interior i exterior de l’Auditori Can Roig i Torres de Santa Coloma es va omplir de solidaritat, activitats i molta molta il·lusió per agraïr a les voluntàries i voluntaris la seva tasca realitzada durant l’any.

Una exposició fotogràfica mostrava algunes de les activitats que es realitzen al projecte d’oci inclusiu de la Fundació, mentre que als jardins del recinte es feien tallers de cuina, manualitats, risoteràpia i zumba. Tota una injecció d’energia! Mentrestant, a la zona chill out, en Romain i la Seri, els nostres voluntaris europeus del projecte Solidarity Corps, explicaven a tothom que s’apropava les virtuts i beneficis que aporten a la persona el fet de sumar-se al voluntariat.

Però la festa no acabava aquí.

A l’interior, agafava la paraula Roque Pascual, President del Patronat de la Fundació Tallers, que donava la benvinguda als assistents i s’iniciava l’actuació de la coral Grans Veus per seguir amb les aparicions sobre l’escenari les persones usuàries i voluntàries que realitzen les activitats de bàsquet, cuina, yogadansa o que marxen de cap de setmana.
Usuaris i voluntaris ens explicaven en què consisteix l’activitat i què els aporta.

I arribava el moment més emotiu, el moment en el que els voluntaris i voluntàries pugen a l’escenari per recollir de mans dels qui els han acompanyat tots aquests mesos. Un obsequi d’una flor a cada persona com a símbol d’agraïment i reconeixement i la més que obligada foto de família de voluntaris, usuaris i professionals del servei d’oci.
Ricard Matas, gerent de la Fundació, pujava a l’escenari micro en mà per remarcar la importància de l’oci en les persones, reivindicar més ajudes econòmiques per a un projecte com aquest i donar les gràcies a institucions i empreses que han donat suport a la iniciativa.
L’alcaldessa de Santa Coloma; Núria Parlon tampoc es va voler perdre la festa i va adreçar unes paraules sobre la importància de l’ús dels equipaments de la ciutat per a l’oci de tots els ciutadans i ciutadanes.
I un cop fets els parlaments, el sol ja queia a l’exterior on hi havia música, begudes i gastronomia solidària.

La Fundació Ared juntament amb Salta, Empresa d’inserció van tenir la generositat d’elaborar unes mini hamburgueses solidàries, i diversos restauradors de la ciutat també es van sumar a la iniciativa: Per exemple, La Taula Vella oferia una tapa de lacón amb formatge, Milano una fideuà, Sushi a càrrec de Nara Restaurant i Gourmet Sant Ramon va aportar tot un pernil tallat in-situ.

I no podiem acabar sense un especial reconeixement a l’equip de professionals de la Fundació Tallers que han impulsat el projecte i que el fan possible dia a dia. Gràcies a l’equip d’Oci per la vostra empenta, il·lusió i energia, i moltes gràcies a l’equip de la Fundació Tallers que les acompanyeu en el projecte i que també vau fer realitat aquesta gran celebració!

La música, el bon humor, la solidaritat i sobretot molta molta alegria i il·lusió van ser els ingredients principals d’aquesta jornada que podeu veure en un recull fotogràfic aquí: