Festa del Voluntariat de la Fundació Tallers

El passat 15 de setembre sota el lema “Compartir la vida amb tu és fantàstic! “ la Fundació Tallers  va  celebrar el primer aniversari del Projecte d’Oci amb Voluntariat amb una festa amb 122 persones!

I és que… què millor que compartir amb les persones voluntàries, les entitats de la ciutat i les persones de la Fundació Tallers, l’alegria de fer feliç als altres?!

El projecte d’Oci amb Voluntariat està destinat a persones amb Discapacitat Intel·lectual de la Fundació Tallers que es desenvolupa a Santa Coloma de Gramenet , per realitzar activitats d’oci escollides segons les seves preferències.

El projecte, només és possible amb la participació de persones i entitats VOLUNTÀRIES, creant així un veritable vincle comunitari.

El projecte es va iniciar com a prova pilot ara fa un any, i té  una valoració molt positiva per part dels usuaris, les famílies i els voluntaris que hi participen.

Amb aquest primer any s’ha pogut veure l’impacte en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat que s’han sentit escoltades, amb un respecte a les seves preferències, amb una millora de la seva autoestima, incloses, fent  noves amistats, i passant-ho bé. En definitiva, han pogut gaudir del seu temps lliure amb bona companyia.

La clau del projecte ha estat treballar segons les preferències de les  persones amb discapacita, comptant amb les persones voluntàries per fer els acompanyaments i amb les activitats pròpies que ens ofereix la Comunitat, proporcionant així, a la persona amb discapacitat els suports necesaris per la realització de les activitats, a les que habitualment no pot accedir per falta d’autonomia.

Anar a passejar, de botigues, fer esport, cantar en una la Coral, anar als museus, al cine, al karaoke, a la discoteca, a la Festa Major…tot això no hauria estat possible sense la participació d’unes grans persones: les persones VOLUNTÀRIES .

Durant l’acte també es va agrair a les entitats de la ciutat que ens han obert les portes a poder gaudir amb ells de diferents activitats culturals, artístiques, esportives… com són la Coral Grans Veus, el club esportiu CER, els Gegants de Sta. Coloma,  les Biblioteques de la ciutat, Dojo – Can Peixauet, Complexe Esportiu Torribera, Centre Obert Rialles, l’associació Activament i el Bar la Lola.

I molt especialment, es va reconèixer a  l’equip de professionals de la Fundació Tallers que ha impulsat aquest projecte amb implicació, innovació  i sobretot molta IL·LUSIÓ.

Esperem seguir sumant entitats i persones de la ciutat en aquest gran projecte inclusiu.

Si en vols formar part només has de contactar amb Laura Ibáñez a través de l’email voluntariat@fundaciotallers.org o bé al  687 698 620.