Un èxit conjunt

Des de fa més de dos anys, un equip de 4 persones operàries del Centre Especial de Treball de la Fundació Tallers i un monitor realitzen tasques de manipulació i muntatge de components a les instal·lacions de PFISTERER, una empresa dedicada la fabricació  de productes pels sectors ferroviaris i elèctrics

Aquesta pràctica s’anomena enclavament laboral, i per a les persones que en formen part els permet desenvolupar una tasca productiva en un entorn d’empresa ordinària, i a la vegada relacionar-se amb persones que habitualment no formen part del seu cercle social, trencant estereotips i sentint-se persones reconegudes, valorades i amb una xarxa de connexions socials.

La bona marxa d’aquesta iniciativa queda reflectida també en aquest article que PFISTERER va escriure sobre l’experiència a la publicació que reben les persones treballadores de totes les seus, de 18 països diferents.

Compartim amb molta il·lusió i orgull aquest article en una traducció al català, ja que originalment està disponible en anglès i alemany.

Un èxit conjunt

PFISTERER Espanya continua amb gran èxit el seu compromís iniciat fa més de dos anys, amb la inclusió laboral de persones amb discapacitat física i/o intel·lectual

La sinergia entre l’equip de PFISTERER i les persones treballadores de la Fundació Tallers es va establir ràpidament i la col·laboració està sent un motiu d’èxit i orgull.

Quan va començar la col·laboració, totes dues parts es trobaven en un nou terreny: “Vam saber que la Fundació Tallers també ofereix suport a la indústria. En la prova pilot, es traslladava un  procés simple de muntatge dels nostres productes als seus tallers”, explica Pedro Durán, Director de PFISTERER a Barcelona. “Ràpidament ens vàrem adonar que la col·laboració funcionava realment molt bé per ambdues parts i a partir d’aquí vam decidir portar-ho en un nivell superior – integrant l’equip de la Fundació Tallers directament a les nostres instal·lacions”.

La Fundació Tallers té per objectiu promoure la integració social i professional de persones amb discapacitat intel·lectual o física. El treball significatiu i productiu amb responsabilitats pròpies és un aspecte clau de la qualitat de vida. En la majoria dels casos, però, es proporciona en un entorn protegit dins dels propis centres especials de treball. La integració d’un equip directament a les instal·lacions de PFISTERER, significa un pas endavant cap a un entorn professional real. PFISTERER és una de les encara poques empreses a Espanya que ofereix aquesta possibilitat.

“Des del primer moment, la recepció va ser càlida i igual. Des del principi, l’equip de PFISTERER ens va donar la sensació d’estar en peu d’igualtat amb la resta de treballadors. A través del treball veiem que no hem de tenir por ni establir límits. Realment augmenta la nostra confiança i ens motiva a continuar creixent professionalment i personalment ”, diu Ricard Burgada, líder de l’equip de la Fundació Tallers a PFISTERER.

“Creiem en una comunitat on les persones evolucionen juntes a través del suport mutu”, diu Alex Carreño, gerent d’operacions. “Els participants del programa treballen de manera molt conscient i fiable. Els nostres empleats van donar la benvinguda als nous col·legues amb els braços oberts i és una oportunitat per aprendre també d’ells”. Tothom se’n beneficia. El suport addicional alleuja els treballadors de PFISTERER de tasques com el simple muntatge, etiquetatge o equipació. I els participants al programa se senten plenament integrats, participen en totes les activitats i estan orgullosos de formar part de PFISTERER. Per tant, ja està prevista una continuació de la col·laboració.