Viatge 2019

Marxem de viatge!

Un professional en exclusiva per a cada persona que ho necessiti i una proporció mitjana d’una educadora o educador per cada tres persones, és l’equip expert que passarà 72 hores amb persones usuàries del Centre Ocupacional de la Fundació Tallers en el viatge anual que s’organitza quan arriba el bon temps primaveral.

Decidir la destinació, pensar què vestir, fer la maleta i arribar al lloc on passar les vacances. Sensacions il·lusionants que notem quan estem uns dies fora de l’entorn habitual, quan no dormim a casa i canviem alguns dels hàbits quotidians per realitzar activitats com anar a nedar, passejar tranquil·lament, prendre un gelat o desmelenar-nos en una pista de ball.

Les 130 persones que aquest any han participat del viatge van poder escollir entre diverses destinacions i finalment van ser tres les localitats guanyadores: Santa Susanna, Malgrat de Mar i Salou (amb visita a Port Aventura inclosa!).

L’allotjament és en un hotel amb pensió completa però a qui li afavoreix un entorn més tranquil, amb menys brogit i activitats més calmades, hi ha l’opció de fer l’estada en bungalows en un camping.
Per la majoria d’aquestes persones, és el moment més esperat perquè la resta de l’any no tenen la possibilitat de realitzar aquest tipus de sortides.

Els beneficis de passar uns dies fora de casa son molts. D’entrada es fa evident la gran predisposició a establir relacions amb tothom, parlar amb el personal de l’allotjament i amb la resta de clients, la llibertat de sentir no ser a casa, estar de vacances i disposar d’un ventall de possibilitats amb propostes per fer i descobrir.

Tres dies de fomentar l’autonomia fent coses que a casa ens donen fet, com per exemple desfer la maleta i endreçar la roba, saber posar en un bol els cereals per esmorzar o tastar begudes i plats fins ara desconeguts.
Compartir habitació amb les amigues i amics amb qui et trobes cada dia, sentir que pots fer el que vulguis, que pots decidir si ara vols un cocktail (ep! sense alcohol) o prefereixes fer una migdiada o caminar per la platja. Notar com fas allò que durant l’any no tens oportunitat de fer i que ara que ho pots tastar, et sents més partícip de la societat.