Complint els somnis: Estela

L’Estela entra tota contenta amb una carpeta entre les mans. Porta el cabell tallat amb una melena curta, unes ulleres de color fúcsia i bambes de colors. Té 32 anys i és usuària del Centre Ocupacional de la Fundació Tallers a Badia del Vallès. Es declara fan de Sailor Moon, la seva heroïna de ficció.

Ja sabem que per parlar de somnis i il·lusions, el millor és estar en un ambient que propiciï la confidencialitat, davant una tassa de cafè i en petit comitè. I aquest és un dels aspectes que es treballa en el Model Centrat en la Persona, un projecte de la Fundació Tallers on es tracten les il·lusions, somnis i aspiracions i es busca la manera de com es poden portar a terme. Perquè quan ens realitzem com a persones fent allò que ens agrada, més feliços som.

Com tothom, l’Estela té somnis i il·lusions, projectes de vida que vol portar a terme.
Aclareix, però, que alguns potser costaran més de fer, com sortir d’una llàntia màgica per concedir desitjos o conèixer a J. K. Rowling, l’escriptora de la saga Harry Potter.

[Ens permetem llençar la petició a Empúries i Salamandra, editorials de la saga en català i castellà per si aquest somni de l’Estela fos possible portar a terme…].

Per exemple, un dels seus objectius és ajudar a les altres persones. I ho fa sempre que en té ocasió. Si ella és a prop i cal un cop de mà, s’ofereix amb ganes i empenta.

A més és molt organitzada i aprofita el temps lliure per formar-se. Gràcies als vídeos de la xarxa, aprèn Èlfic. No és una tasca fàcil però poc a poc va memoritzant paraules i expressions. I està contenta.

També té aspiracions professionals ambicioses, li agradaria ser lampista “com Mario Bros però en noia”, aclareix somrient i amb intenció. Aquest és un punt que ben aviat començarà a fer camí com a ajudant d’algun professional.

Per si això fos poc, també li agradaria aprendre trucs de màgia, jugar a tenis i balls orientals.

El tenis, la lampisteria, la màgia, oferir ajuda, la llengua èlfica, ser la “gènia” de la llàntia, els balls orientals o conèixer a la creadora de Harry Potter són les il·lusions i somnis de l’Estela, que quan ha acabat d’explicar-nos-els, tanca la seva carpeta, confirma que és fan del Sonic que porta estampat a la samarreta i marxa amb un somriure dibuixat a la cara.

L'Estela mostrant el Sonic que porta estampat a la samarreta

L’Estela mostrant el Sonic que porta estampat a la samarreta