Entrevista Neus Puig – Servei Inserció Laboral

Coneixem a la Neus Puig, membre del Servei d’Inserció Laboral de Fundació Tallers

– Neus, explican’s una mica de tu, com et defineixes?

Sóc psicòloga, terapeuta Gestalt i terapeuta corporal. Tinc 35 anys, treballo d’orientadora laboral al Servei d’Inserció Laboral de Fundació Tallers i m’agraden els scape rooms, els amics i la familia.

– Quin projecte lideres a Fundació Tallers? En què consisteix?

Des de fa uns anys, al SIL, treballem des del Model Central a la Persona. Quan vaig entrar, al desembre del 2013 i vaig veure el servei, vaig tenir la iniciativa d’oferir sessions grupals d’autoconeixement i gestió emocional ja que vaig creure important treballar els aspectes personals, veure la persona usuaria com a persona que viu i sent i que té una història personal (la majoria són aturats de llarga durada) que li influeix a ser més o menys activa en la seva recerca de feina. Des de fa un parell d’anys, quan vaig acabar la formació de cos i moviment, també lidero sessions de moviment expressiu i dinàmiques corporals.

Darrerament hem obert aquestes accions innovadores, com el moviment expressiu, a persones usuàries de la Fundació Barberà Promoció i ens nodrim mútuament entre els companys del SIL i amb les persones que treballem, això és lo important.

– Quan et vas incorporar a la Fundació Tallers? Què et va captivar per formar-ne part?

El que més em va agradar, a part del projecte que era personalitzat, era l’oportunitat que tenim per innovar i com entre tot l’equip aportem noves competències.

També és molt important la col·laboració amb altres entitats que treballen l’empoderant a la persona com les sessions de Teatre Social d’Averlasailas o les de cineteràpia on les propies persones van crear i produir un curtmetratge.

Tot això és important, ja que treballem els aspectes personals, relacionals i el desenvolupament de competències amb unes altres eines, a partir de les motivacions i interessos de cada persona, que sovint no es veuen en el currículum.

– Quins reptes tens actualment? i de futur?

Tinc molts fronts oberts. Per una banda, seguir innovant i preservant les accions que ja he fet i d’altres que voldria fer en un futur, com treballar la inclusió de les persones amb discapacitat a la comunitat. En relació al treball en xarxa, veient els èxits de les sessions de gestió emocional i autoconeixement, s’obre la via de col·laboració per dur a terme aquestes sessions amb altres col·lectius.

També m’agradaria continuar amb les sessions de teràpia individual que faig i les col·laboracions com a terapeuta en l’Institut Gestalt de Barcelona.

– A Fundació Tallers “La il·lusió ens fa ser persones transformadores i perseverants, cooperant amb responsabilitat, transparència i sostenibilitat.” Aquests són els valors de la Fundació Tallers. Amb quin d’ells et sents més identificada? Per què?

Crec que tots aquests valors formen part del mateix engranatge, potser m’identifico més amb el de ser “Transformador”. També afegiria la Humilitat com a un valor que tenim arrelat. Fugint de paternalismes, treballem per acompanyar i reconèixer que la persona és la protagonista del canvi (qui realment decideix i sap què li convé), no ets tu com a orientador, sinó ella. Li pots dir la teva opinió però ella será qui triï i s’ha de respectar. Tu només acompanyes el seu procés… canviar la mirada, confiar en què ella serà capaç i sap.

– Ens vols deixar un missatge pels teus companys, les famílies i l’entorn?

Units som més forts