#DiaMundialDelAutisme

El Dia Mundial de l’Autisme, en parlem a BTV  sobre la importància de potenciar els talents per millorar la qualitat de vida.

L’Eloy diu que dibuixar “li permet expressar les emocions”. Explica que fa uns anys molts el consideraven un friqui per la seva passió pel dibuix, però afirma que ara és feliç perquè veu com el seu talent és reconegut. Aquest és un dels objectius dels professionals de la Fundació Tallers, atendre de forma individualitzada les necessitats de cada persona i fer tot el possible perquè se sentin bé. La Isabel Mañero, coordinadora del centre ocupacional de la fundació, afirmen que des de l’entitat “no pensem el que és millor per a la persona, sinó que és la persona qui ens ho diu”. Afegeix que en el cas de l’Eloy era claríssim que el dibuix era el que més li agradava. Afegeix que les persones amb autisme tenen “interessos molt restringits, però en allò que els interessa són molt bons. L’espectre autista, però, és molt ampli i no es pot dir que dues persones amb autisme siguin iguals ni necessitin el mateix”.

Pots llegir tota la notícia i veure el vídeo  a https://beteve.cat/societat/dia-mundial-autisme-fundacio-tallers/