La incorporació de la dona amb discapacitat al mercat de treball I jo què puc fer?

Sota aquest títol la Fundació Tallers i la Fundació ECOM hem organitzat una jornada per  reflexionar sobre l’escassa presència en el món laboral de la dona amb discapacitat i/o problemes de salut mental al Vallès Occidental.

La jornada es va realitzar al Vapor Llonch de Sabadell, i hi van participar agents socials i econòmics del territori que tenen  implicació en la millora de la inclusió sociolaboral, i persones amb discapacitat que van explicar la seva experiència en primera persona, creant  sinèrgies i cercant solucions a aquesta problemàtica social.

Montse García, responsable d’Accessibilitat de la Junta Directiva d’ECOM i Gabriel Fernández, regidor d’Acció Social de l’Ajuntament de Sabadell, van ressaltar la importància de desenvolupar actuacions que fomentin la coresponsabilitat, on es treballi conjuntament la plena incorporació de la dona en el món laboral i en la societat, així com la incorporació dels homes en la cura i l’àmbit privat.

La Cooperativa Candela, va dinamitzar la jornada creant un espai per  compartir i debatre sobre la discriminació per gènere. Reflexionant de com els estereotips i prejudicis simplifiquen i encasellen les persones, limitant  les seves capacitats i fent que acabin rebent  un tracte desigual i discriminatori; fet que repercuteix directament en les oportunitats laborals i socials que puguin tenir.

Sota el lema “I jo què puc fer?” es va fer un recull de propostes sorgides del debat,  com són  la defensa dels drets en primera persona, la sensibilització i visibilització de la problemàtica social, o l’impuls de projectes pilot basats en generar sinèrgies entre persones amb discapacitat, els agents socials i les empreses.

Ara el següent repte és posar fil a l’agulla a les propostes recollides i acompanyar a fer-les possible.

Seguim treballant per generar oportunitats per a tothom!

La  jornada s’ha realitzat en el marc del  programa SIOAS (Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental)  del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

El Programa Incorpora de la Fundació Bancària la Caixa, que contribueix a millorar la integració sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat, cofinança els  Serveis d’Inserció Laboral de la Fundació Tallers i de la Fundació ECOM.