A Fundació Tallers hem celebrat la setmana de la igualtat.

Dins de les activitats de sensibilització sobre la igualtat, volem destacar-ne la visita al Museu d’Història de Catalunya, on vam fer una visita guiada que posava èmfasi en el paper de les dones al llarg de la història.

Vàrem observar que durant molt de temps les dones han allunyades dels espais decisoris, dedicant-se majoritàriament  a la família i a la llar. Amb els anys,  varen anar agafant protagonisme ( dret de vot, dret de treball en condicions iguals, etc) fins avui dia on procurem que tots els drets siguin iguals i aquets estiguin garantits.

Tots les persones de la Fundació Tallers que hi van anar , que ja estaven conscienciades  amb el tema de la igualtat, donaven molta importància a aquesta evolució tatxant-la de imprescindible i sorprenent-se de les condicions que han viscut les dones  durant molts anys, i tot i que hem avançant molt són conscients que encara queda molt per fer.

La visita no era només un guia explicant la història, sinó que ho feien de manera interactiva, per tant, varen poder provar ins itu activitats que es feien fa molts i molts anys (portar armadures, pujar-se a un cavall, etc…)

A part de la visita al museu, també va ser molt enriquidor que algunes de les persones que hi van assistir, van arribar al museu de manera autònoma, agafant elles soles el transport públic, fomentant així la seva autonomia , i també el fet que s’ajuntessin persones de diferents serveis de la fundació, creant així un vincle molt enriquidor entre elles.