Missió, Valors, Xifres i Història

Fundació Tallers és una entitat dedicada a la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat, amb seu a Sta. Coloma de Gramenet, Badia del Vallès i Barcelona.

Missió
La missió de Fundació Tallers és garantir la inclusió sociolaboral de les persones amb diversitat funcional, dins l’àrea d’influència dels nostres centres, promovent l’autodeterminació en el seu projecte vital, orientada a la millora de la seva qualitat de vida. Per assegurar la sostenibilitat de l’entitat, gestionem serveis socials i productius amb projecció estratègica i una gestió empresarial innovadora, amb la creació de sinèrgies i treball en xarxa i amb el nostre compromís amb les persones i el territori.
Valors
Cooperació: Treball en equip de forma col·laborativa i en xarxa, promovent l’escolta activa i la comunicació entre tots el professionals, dins i fora de la nostra entitat.
Coherència: La nostra missió i valors no es contradiuen amb la forma com actuem. Som transparents i ens mostrem tal com som.
Compromís: Dedicació activa per promoure el benestar dels nostres usuaris i famílies. Treball amb il·lusió, entusiasme, vocació i empatia.
Excel·lència: Comunicar d’una forma eficaç. Dirigir els esforços per aconseguir objectius planificats. Millora contínua mitjançant accions de millora. Ètica i qualitat dels professionals.
Xifres
Som 283 treballadors, el 80% amb discapacitat.
Atenem a 160 persones als nostres Centres Ocupacionals.
5.700 m2 d’instal·lacions.
Flota de 14 vehicles.
3 milions d’euros de facturació.

Gent de Fundaci Tallers

Historia

Fundació Tallers va néixer l’any 1988 per gestionar un taller ubicat a Sta. Coloma de Gramenet adquirit a l’IMSERSO a través de l’associació de pares ASPANIDE. En els seus orígens el centre comptava comptava amb 65 usuaris amb discapacitat. Fundació Tallers va assumir la gestió d'un Centre Especial de Treball i d'un Centre Ocupacional, amb el suport de l’ICASS, per donar resposta a les necessitats laborals de la població amb discapacitat intel·lectual de Santa Coloma de Gramenet. L’any 1989 va ampliar la seva activitat al taller de Badia del Vallès.

L’any 1991 es va crear l’Oficina d'Inserció Laboral i Formació, ubicada a Barcelona, des d’on es gestiona la inserció laboral de les persones amb certificat de discapacitat a l'empresa ordinària.

En els darrers anys, l’entorn econòmic va començar a viure una crisi a causa de la deslocalització de la producció industrial, que es traslladava a països on produir era més rentable per les empreses. A Fundació Tallers, com moltes de les empreses d l’entorn, va començar a patir les conseqüències d’aquesta situació, ja que gran part de les feines que es realitzaven eren manipulats industrials.

Davant d’això, l’any 2005 Fundació Tallers va iniciar un nou camí per projectar els serveis cap a noves àrees de negoci que no es veiessin afectades pels canvis en la producció industrial.

Com tots els canvis, aquest tampoc no havia de ser fàcil. Fundació Tallers havia de fer front a una transformació d’arrel de l’entitat. La realització del primer Pla Estratègic va permetre el plantejament de noves línies d’actuació, que suposaven una transformació de l’activitat de professionals i operaris, la cerca de nous clients i l’adaptació de l’estructura de l’entitat.

La reconversió dels treballadors ha estat peça clau en aquest canvi: passant per la formació de monitors i operaris, la sensibilització de les famílies, la compra de maquinària i l’adaptació d’espais.

Actualment, Fundació Tallers genera ocupació per 283 persones i atén a 160 usuaris al Centre Ocupacional.